ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło objęcie Towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- Klient, o którym mowa w ust. 1, może odstąpić od umowy, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy na piśmie. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe. Oświadczenie należy wysyłać na adres Vintage Wall podany w niniejszym Regulaminie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towarów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia ich charakteru, cech i funkcjonowania.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Vintage Wall zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, poza kosztami dostawy Towaru do Klienta nie później niż w terminie 14 dni, przy czym Vintage Wall może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrot płatności zostanie dokonany na rachunek bankowy wskazany przez Klienta, chyba że Klient wyrazi wyraźną zgodę na inną formę zwrotu środków, uzgodnioną z Vintage Wall.
- W razie odstąpienia od Umowy Klient odsyła Towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od zawartej Umowy sprzedaży na adres: ul. Zielona 15 42-253 Janów. Zwracany Towar powinien zostać opakowany przez Klienta w odpowiedni sposób, dostosowany do rodzaju, specyfiki i wielkości Towaru, odpowiednio zabezpieczający Towar przed wystąpieniem uszkodzeń w trakcie transportu.
- Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
- a) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany wg specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- b) w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
UWAGA: formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy
Vintage Wall
ul. Zielona 15
42-253 Janów
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży towaru/ów:
_____________________________________________________________________________
Data odbioru rzeczy:
____________________________________________________________
Imię i nazwisko Klienta:
__________________________________________________________
Adres Klienta:
_________________________________________________________________
Numer zamówienia (*)
__________________________________________________________
Numer faktury / paragonu (*)
____________________________________________________
Numer konta bankowego do zwrotu środków (*):
____________________________________
__________________________
Data
__________________________
Podpis konsumenta(-ów)
(*) Podanie wskazanych danych nie jest obowiązkowe, ich udostępnienie pozwoli jednak na usprawnienie i przyspieszenie procesu odstąpienia od Umowy i zwrotu środków.
REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Vintage Wall podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Vintage Wall o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać mailowo pod adres biuro@vintagewall.pl podając swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Vintage Wall zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania Klienta o spodziewanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w tym rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności Klient może:
a) zwrócić się z wnioskiem o uzyskanie bezpłatnej pomocy do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów,
b) zwrócić się z wnioskiem o uzyskanie bezpłatnej pomocy do organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, m.in. do Federacji Konsumentów, czy Inspekcji Handlowej. - Szczegółowe informacje Klient może znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl).